Saturday, December 3, 2011

aku cinta dia..sebab,,

Aku cinta dia sebab dia baik,
Aku cinta dia sebab dia seorang yang lemah lembut,
Aku cinta dia sebab dia sayangkan kanak-kanak,
Aku cinta dia sebab dia sayangkan binatang juga,
Aku cinta dia sebab dia seorang yang berani,
Aku cinta dia sebab dia seorang yang sabar,
Aku cinta dia sebab dia takut kepada Allah,
Aku cinta dia sebab dia seorang yang jaga hati manusia yang lain,
Aku cinta dia sebab dia pandai menghargai dan dia sangat aku hargai,
Aku cinta dia sebab dia pandai berjenaka,
Aku cinta dia sebab dia bijak,

kalu camni,,sampai esok pun tak akan habis....
Tapi dia sudah tiada..Dia tetap tersemat dijiwaku buat selamanya...
Hadirnya mengubah nasib dunia..membawa seribu makna..
Dia bersusah payah untuk sebarkan Islam ke sepelusuk dunia dengan meredah lautan,musim yang tidak menentu,cuaca yang terik di padang pasir..
Dan kita kini dapat menikmati nikmat Islam itu,,
tapi,,kita x hargainya...
Dia telah tinggalkan kepada kita 2 perkara yang jika kita tidak jadikan ia sebagai panduan hidup,,
maka kita adalah tergolong dari golongan yang rugi dn lagi sesat...
2 perkara itu adalah Al-Quran dan Sunnah...
Itu tanda dia sayangkan umatnya..


Dia yang aku cintai ialah Rasulullah SAW..
Pesuruh Allah 
Nabi kita yang terakhir



Selawat Ke Atas Nabi Sebanyak Yang Mungkin Tanda Kita Sama-Sama Cintakan Rasulullah SAW

No comments: