Monday, May 26, 2014

Sahabat Selamanya

Assalamualaikum,semua!
Hoho,,lame bebeno aku tak ber'blog' nih. Nak menaip un lambat. mmg aku menaip lambat pon,
Semua orang ade kawan , sahabat , teman? Btoi tak?
Ok larh,,
Macam aku sendiri,,aku ade kawan. Macam2 dah aku jumpa kawan nih. Ade yang pandai,kurang sikit pandainya, 'ter'lajak pandai un ada jgok. Aku ade kawan yang panas baran. Pergh! Yang ni,,time ok,,bley la nak melawak lebih2,,time die tak ok,,hurmm,, (^_^)
SABO JELAH!

Ade kawan yang buat jahat sama2,,tapi bila time kantoi,,sorang2.. Hahaha,,macam2.
Tapi,,aku sayang kawan aku semua,,walaupon berbeza sikap,pendapat,identiti,warna kegemaran dan macam2 lagi larh yang berbeza,,kawan2 aku ni,,sangat SABAR dengan sikap aku yang tak berape bagus nih,, Hahahahaha...
Nak share-lah sikit tentang


Cara-cara Berkawan Kerana Allah

As a muslim,,semua mende mesti 'kerana Allah'. Sampaikan nak berkawan pon kene 'kerana Allah' sebab kita mengharapkan balasan SYURGA.
Bila camtu,,Insha Allah,kita akan rasa keindahannya ketika berkawan.
Sape yang tak sayang kawan2?
...
Ha!kalau sayang,kita kene bagitahu kat die yang kita sayang die. Barulah die 'tacink' sikit.
Biar die tahu,,jangan bagi die tertanya-tanya,,tak baik..

Setiap pertemuan mesti ade perpisahan.Btoi tak?
...
Setiap kali kita berpisah ngan kawan2 kita,tak salah en kalau kita doakan kesejahteraan hidup die dunia akhirat...So,doalah .. Kalau kita doakan kesejahteraan hidup kawan kita tanpa kawan kita tau ,malaikat akan tolong doakan balik untuk kita. Tak rugi eh..hihihihihi

Senyum seindah suria akan membawa cahaya.Senyum lah dari hati,dunia mu berseri.
...
Ha! Senyum ni POWER kot!! Kita kalau jumpa ngan kawan kita,,tak payah lah nak bermasam muka macam cuka plak dekat kawan kita. Satgi terasa plak die. So,senyum-lah bila jumpa kawan kita walaupon kita ada masalah.


Hadiah?!
...
Sapa pernah bagi hadiah kat kawan2 dia?
huhu,,mestilah penah en..Hadiah hari jadi lah,,hadiah tu lah,,hadiah ni lah,,ngehehehe..Sebenarnya bagi hadiah kat kawan ni bagos..

Rasulullah s.a.w bersabda; "Hendaklah kamu saling memberi hadiah nescaya kamu akan berkasih sayang" (Hadis Riwayat Thabrani)


Last sekali,,,
Kalau ade kawan yang tengah susah,,mohon beri bantuan kat die..
At least..
Jadi pendengar pon sangat bagos untuk die waktu tu.
Apatah lagi kalau korang tolong die selesaikan masalah die,,
PERGH!!
Lagi BAGOS..
Ngeehehehehee



Jadilah kawan yang baik untuk kawan2 anda. Semua bermula dari anda.
Awak buat baik,Allah balas menda baik dekat awak.

DAN..
Tahniah kepada anda semua yang sabar dengan sikap kawan2 anda.

AKHIR..
Hargailah kawan2 anda sebelum terlambat.. 



No comments: